poniedziałek, 30/11/2020 | 7:09 CET
You are here:  / Pozostałe / Miech w251

Miech w251

post by related

related post

„Od dawna stosowano typowe układy zawieszeń samochodowych. Później przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się konstruktorom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na o wiele bardziej modernistyczne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Najpierw służyły one głównie maszynom roboczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z wieloma pofałdowaniami. Zawieszenie pneumatyczne bardzo dobrze radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda samochodem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W tradycyjnym zawieszeniu były obecne metalowe sprężyny, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest on workiem wypełnionym sprężonym azotem, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wzbicie. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia świetnie współpracuje z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego samochodu bądź po prostu jego silnika. Wahacz bezpośrednio łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia auta, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to perfekcyjne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są nieustannie narażane na wibracje. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania gwarantuje głównie kompresor i miech w166. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest dość podatne na uszkodzenia. Z racji tego, iż ciągle jest narażane na różne drgania spowodowane nierównościami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech w211, więc ich regularna wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Dla przykładu, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez specjalistę, przez co czas naprawy może znacznie się wydłużyć. Posiadając pojazd z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano we wstępie, zawieszenia pneumatyczne są coraz częściej wybierane u konstruktorów najpopularniejszych marek pojazdów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie firmy takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu trzeba mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. miech w251 i kompresor stanowią najczęściej wymieniane elementy w tych markach aut. Pompa zawieszenia musi spełniać swojefunkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Wpisy:

  • urlop nad morzem, tanie noclegi Gdynia wakacje tanie pokoje nad morzem